Σε κατάσταση «έκτακτης ανάγκης»
βρίσκεται η Αεροπορία Στρατού μετά και τη σημερινή αναγκαστική
προσγείωση που πραγματοποίησε μεταφορικό ελικόπτερο UH-1H πλησίον της
Αεροπορικής Βάσης της ΑΣ στο Στεφανοβίκειο.
Η τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιπέσει ο στόλος των μεταφορικών ελικοπτέρων UH-1H/D και AB.205 και ο οποίος εξακολουθεί να αποτελεί τον «κορμό» της δύναμης της ΑΣ επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι το ελικόπτερο που εκτέλεσε την αναγκαστική προσγείωση σήμερα, προερχόταν από τακτική επιθεώρηση 150 ωρών!
Τα περίπου 85 UH-1H/ AB. 205 που στηρίζουν το κύριο έργο της αεροκίνησης του ΕΣ, έχουν ηλικίες οι ξεπερνούν τα 35 χρόνια ενώ κάποια από αυτά ακόμη και τα 40 χρόνια! Δεν είναι όμως μόνο η ηλικία των ελικοπτέρων αλλά και οι περιορισμένες πια επιδόσεις τους που δεν τους επιτρέπουν να πραγματοποιούν αποστολές αεροκίνησης δυνάμεων στο πρότυπο του αεροεδαφικού πολέμου, που θέλει να ακολουθήσει ο ΕΣ.
Παράλληλα το πρόγραμμα της υποτιθέμενες αντικατάστασης των υπέργηρων Huey της ΑΣ έχει σταματήσει ύστερα από την παράδοση και του 4ου ΝΗ-90 στις 20 Μαρτίου αυτές σταμάτησαν παρά το γεγονός ότι στο αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα - το οποίο ανατράπηκε για άλλη μια φορά (!)- αναμενόταν η παράδοση ακόμη 3 μέσα στο 2012, αυτά ουδέποτε εμφανίστηκαν.
Να σημειωθεί ότι η ΝΗ Ιndustries έχει προεισπράξει το 50% σχεδόν του συνολικού ποσού της σύμβασης των 657.523.069 € -κάτι που αντιστοιχεί σε τουλάχιστον 10 ελικόπτερα- και αντ΄ αυτού έχουν παραδοθεί μόνο τα τέσσερα. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι παρά τη νέα ανατροπή του χρονοδιαγράμματος παραδόσεων ουδέν νεότερο υπάρχει για το μέλλον του προγράμματος και ουδείς δείχνει να ασχολείται!
Μέσα σε αυτή την «ομιχλώδη» -για να μην πούμε τίποτα άλλο- κατάσταση, η διαθεσιμότητα των Huey εί9ναι σε τραγικά επίπεδα απόρροια βέβαια της μεγάλης ηλικίας τους και των δυσκολιών που παρουσιάζει πλέον η συντήρησή τους.
Για το θέμα των Blackhawk η πρόταση των ΗΠΑ προς το ΥΠΕΘΑ αφορά την παραχώρηση δωρεάν αριθμού ελικοπτέρων UH-60A από τα αποθέματα του αμερικανικού Στρατού και πώληση των νεότερων και μετασκευασμένων με μηδέν ώρες UH-60L έναντι του ποσού των 7 εκατ. € το ένα.
Υπενθυμίζεται πως η τελευταία παράδοση Huey στην ΑΣ έγινε το 1992 και αφορούσε 30 ελικόπτερα και αυτή ήταν η τελευταία ουσιαστική κίνηση ενίσχυσης σε μεταφορικά ελικόπτερα της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Μια άλλη υπόθεση αυτή της αναβάθμισης των Huey που ήρθε στο προσκήνιο το 2004 με αλλαγή των κινητήρων τους κάτι που θα τους επέτρεπε την ανάληψη ουσιαστικών αποστολών αεροκίνσης «σκόνταψε» στις κακές σχέσεις του τότε υπουργού Άμυνας Σπήλιου Σπηλιωτόπουλου και του τότε Αμερικανού πρεσβευτή Τόμας Μίλερ. Ο τελευταίος και υποστηρικτής του προγράμματος δεν είχε καταφέρει να βρει «κοινό δίαυλο» επικοινωνίας με τον τότε υπουργό ενώ η αλαζονική συμπεριφορά του Αμερικανού πρεσβευτή απέναντι στον ΥΕΘΑ έγινε η αιτία το πρόγραμμα να ναυαγήσει οριστικά και μαζί του η όποια προσπάθεια για διατήρηση των ελικοπτέρων σε ουσιαστικά καθήκοντα.
πηγή defencenet.gr
Η τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιπέσει ο στόλος των μεταφορικών ελικοπτέρων UH-1H/D και AB.205 και ο οποίος εξακολουθεί να αποτελεί τον «κορμό» της δύναμης της ΑΣ επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι το ελικόπτερο που εκτέλεσε την αναγκαστική προσγείωση σήμερα, προερχόταν από τακτική επιθεώρηση 150 ωρών!
Τα περίπου 85 UH-1H/ AB. 205 που στηρίζουν το κύριο έργο της αεροκίνησης του ΕΣ, έχουν ηλικίες οι ξεπερνούν τα 35 χρόνια ενώ κάποια από αυτά ακόμη και τα 40 χρόνια! Δεν είναι όμως μόνο η ηλικία των ελικοπτέρων αλλά και οι περιορισμένες πια επιδόσεις τους που δεν τους επιτρέπουν να πραγματοποιούν αποστολές αεροκίνησης δυνάμεων στο πρότυπο του αεροεδαφικού πολέμου, που θέλει να ακολουθήσει ο ΕΣ.
Παράλληλα το πρόγραμμα της υποτιθέμενες αντικατάστασης των υπέργηρων Huey της ΑΣ έχει σταματήσει ύστερα από την παράδοση και του 4ου ΝΗ-90 στις 20 Μαρτίου αυτές σταμάτησαν παρά το γεγονός ότι στο αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα - το οποίο ανατράπηκε για άλλη μια φορά (!)- αναμενόταν η παράδοση ακόμη 3 μέσα στο 2012, αυτά ουδέποτε εμφανίστηκαν.
Να σημειωθεί ότι η ΝΗ Ιndustries έχει προεισπράξει το 50% σχεδόν του συνολικού ποσού της σύμβασης των 657.523.069 € -κάτι που αντιστοιχεί σε τουλάχιστον 10 ελικόπτερα- και αντ΄ αυτού έχουν παραδοθεί μόνο τα τέσσερα. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι παρά τη νέα ανατροπή του χρονοδιαγράμματος παραδόσεων ουδέν νεότερο υπάρχει για το μέλλον του προγράμματος και ουδείς δείχνει να ασχολείται!
Μέσα σε αυτή την «ομιχλώδη» -για να μην πούμε τίποτα άλλο- κατάσταση, η διαθεσιμότητα των Huey εί9ναι σε τραγικά επίπεδα απόρροια βέβαια της μεγάλης ηλικίας τους και των δυσκολιών που παρουσιάζει πλέον η συντήρησή τους.
Για το θέμα των Blackhawk η πρόταση των ΗΠΑ προς το ΥΠΕΘΑ αφορά την παραχώρηση δωρεάν αριθμού ελικοπτέρων UH-60A από τα αποθέματα του αμερικανικού Στρατού και πώληση των νεότερων και μετασκευασμένων με μηδέν ώρες UH-60L έναντι του ποσού των 7 εκατ. € το ένα.
Υπενθυμίζεται πως η τελευταία παράδοση Huey στην ΑΣ έγινε το 1992 και αφορούσε 30 ελικόπτερα και αυτή ήταν η τελευταία ουσιαστική κίνηση ενίσχυσης σε μεταφορικά ελικόπτερα της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Μια άλλη υπόθεση αυτή της αναβάθμισης των Huey που ήρθε στο προσκήνιο το 2004 με αλλαγή των κινητήρων τους κάτι που θα τους επέτρεπε την ανάληψη ουσιαστικών αποστολών αεροκίνσης «σκόνταψε» στις κακές σχέσεις του τότε υπουργού Άμυνας Σπήλιου Σπηλιωτόπουλου και του τότε Αμερικανού πρεσβευτή Τόμας Μίλερ. Ο τελευταίος και υποστηρικτής του προγράμματος δεν είχε καταφέρει να βρει «κοινό δίαυλο» επικοινωνίας με τον τότε υπουργό ενώ η αλαζονική συμπεριφορά του Αμερικανού πρεσβευτή απέναντι στον ΥΕΘΑ έγινε η αιτία το πρόγραμμα να ναυαγήσει οριστικά και μαζί του η όποια προσπάθεια για διατήρηση των ελικοπτέρων σε ουσιαστικά καθήκοντα.
πηγή defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου